21.07.2009

Atletle gezen erkekler hakkında...(Deneysel)



Deneyin Konusu: Atletle gezen erkeklerin iç dünyasını anlamaya çalışmak.
Deneyin amacı:Empati yaparak önyargı ve önceden öğrenilen bilgilerle değil olayın içine girerek , bilimsel metodlar kullanarak yerinde teşhisi sağlamak. Atletle gezi sırasında iç dünyanın yanı sıra dış etkenleri ve bunun söz konusu erkekle etkileşimini incelemek.
Deney mekanı ve zamanı: Evden dört blok ötedeki bakkala gidip konsepte uygun olarak bira ve sigara almak, bunun için kalabalık bir cadde seçilir ve ayrıntılara dikkat edilir. Akşam 9 suları kalabalık için uygundur.
Deney için gerekli malzemeler: Bir adet pamuklu beyaz slip atlet (iç çamaşırı dolabından uygun olan seçilir).
Bir adet Türk erkeği. (elin erkeğine rica etmek yerine kendimizi kullandık)
Bira ve sigaraya yetecek kadar para (cüzdandan temin edilir)
Atleti tamamlayacak aksesuarlar. (Şort, şıpıdık terlik)
Deney Notları:
1- Evden çıkış:
Bir süre tereddüt ettikten sonra şansıma apartmanda kimseyle karşılaşmadan asansörü kullanmadan dışarıya çıktım. Herhangi bir evden çıkıştan farkı yoktu ama çok gergindim. Dışarıya çıkar çıkmaz omuzlarıma vuran serinlik beni biraz olsun rahatlattı, üzerinizde gömlek varken hissedemeyeceğiniz bir şey. Caddeye yaklaşık 50 metre mesafe var. Burası karanlık olduğu için kimse benimle ilgilenmiyor gibi geliyor, terliklerin şıpıdık kuvvetini de eklememe rağmen geçen bir kaç kişi de bana bakmadı. Yoluma devam ediyorum.
2- İnsanlar:
Caddeye çıktığımda çok büyük ilgi göreceğimi sandım ama tahminim aksine herhangi bir kıyafetle imişim gibi davranıyor herkes, bunun sağladığı rahatlık da cabası.
Bakkal dükkanına girdim orada da bir fark yok. Siparişimi hazırladı verdi, iyi akşamlar abi dedi, hmm abi demezdi bu bana , atletin ilk farkı şu anda ortaya çıktı. Abi oldum.
3- Geri dönüş yolu
Bir kaç kızla göz göze geldik ama kıyafetten dolayı hemen kafalarını çevirdiler. Bu da not alınası bir değişiklik, önceden süzerlerdi beni. Acaba kafalarında çıplakken bu herif nasıl olur diye düşünüyorlar mı normalde? Öyle olsaydı soyundukça ilginin artması gerekirdi. Kız ilgisinde gözle görülür azalma not ettim.
Sonuç: Onları her yerde görebiliriz, atletli erkekler (atleticus sapien) . Bazen bir arabanın direksiyonunda , bazen caddede karşımıza çıkarlar. Herhangi birine fikrini sorsak "ıyy kıro" diyeceklerdir, ama anlaşılan o ki aslında kafamızdaki olguya bizim tepkimiz.
Sokakta herhangi bir tepki ya da aşağılayıcı bakışla karşılaşmadım. Belki de bu insanlardan çok fazla olduğundan kanıksamışız bu olayı. Beyin-Göz ikilisinin alıştığı, garipsemediği bu olayı Beyin-Dil ikilisi nedense çok garipsiyor ve atletle dışarı çıkmak muazzam bir görgüsüzlük ve abes bir olay gibi anlatıyor.
Tüm artıları eksileri bir kefeye koyarsak atletme ve terlikle gezmenin inanılmaz bir rahatlığı var. Denemediyseniz deneyin derim...

1 yorum:

içten on 27 Temmuz 2009 08:08 dedi ki...

homo sapiens atleticus olacak o :)
not: çok sıradışı durumlar hariç kızlar yolda gördükleri erkeğin çıplak halini hayal etmezler.

Yorum Gönder

 

Aklıma gelenler blogunda yazılanların gerçek hayattaki kişilerle ve kurumlarla alakası vardır..